cashback.

Filmen vi såg igår hette Cashback. En annorlunda film, söt och mysig samtidigt som den var väldigt djup och allvarlig. Svårt att förklara (: Filmen är en omskriven version av en oscarsnominerad kortfilm, vilket kanske klargör varför den inte känns som en "vanlig" kärleksfilm.

Till en början blev jag lite besviken, eftersom det inte var en sådan skönt "iq-befriad"  ingen "lutasigtillbakaochbaramysa-film". Men efter ett tag upptäckte jag skönheten med filmen, alla dess särdrag från andra filmer, den välskrivna historien och alla karaktärer i filmen var så speciella och sköna. Sedan var det grymt mycket sexinfluerat i filmen, vulgärt och öppet, men på ett stilfullt sätt. Inget billigt över det alltså.

Killen i den här filmen lär sig att pausa, stanna tiden och leva i en pausad värdl där allt och alla står still i utrymmet mellan två sekunder. Vackert och poetiskt tycker jag.

"Om du inte stannar upp för ett ögonblick så kanske du missar det..."


Kommentarer
Postat av: puss

Filmen var helt undebar <3 du är helt undebar, vill ha två timmar till med dig eller så vill jag kunna stanna tiden så jag får sno dig några timmar till innan du ska åka och jobba :'D

2008-06-23 @ 12:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0